Paulina Tufvesson

Kommentarer - 1 st.  |  Kategori - Paulina Tufvesson  |  Daterat - 2011-01-22 » 21:35:25
Fick in ett ganska intressant skvaller från en tjej som ville hålla sig anonym! Här är vad hon skrev:
Jag skulle vilja hålla mig anonym i detta skvallret!
Jag har tagit reda på lite fakta om minishettisar samt falabellor.
Och som ni vet har Paulina Tufvesson, även känd som “Mirakelbarn” på bdb, en minishettis vid namn Alvin
Vad jag har läst får Falabellor bli max 78 cm och minishettisar måste vara minst 78 cm. Enligt Paulina är Alvin 74 cm. Vilket betyder att han inte är godkänd minishettis och klassas som Fallabella.
Detta borde väl skapa en del roliga disskussioner eftersom Alvin har ett föl (Anemon) och är då de fölet godkänt?
Tack för mig!

Detta håller jag verkligen med om är intressant! Jag personligen håller inte mycket koll på trickträningsmänniskor, men om detta är sant kommer det väcka diskussioner! vad tycker ni om det ?
FORTSÄTT SKICKA IN SKVALLER! :D
Postat av: Maria
2011-01-23 / 14:04:39

Han är ingen falabella, är han 4 cm lägre än godkända måttet för minishettis så är han en icke godkänd minishettis. Han kan ju inte bara byta ras pågrund av hur häg han är. Så om jag hade ett gottlandsruss som va högre en de godkända reglerna blir det ju inte en new forest. Dessutom har falabellor en ryggkota (om jag minns rätt) mindre än andra raser. Så om han inte har tappat en kota är han fortfarande en minishettis.


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?